Якщо ви продаєте товари через Інтернет, то маєте знати, що зловмисники можуть вам телефонувати та представлятися «працівниками банку», щоб повідомити про проведення нібито несанкціонованої платіжної операції.
Як виглядає схема обману, розрахована на онлайн-продавця? Псевдопокупець, який замовив товар, під час листування запевняє, що вже встиг оплатити покупку та готовий надати скриншот платіжного документа (або навіть його надсилає для переконливості).
Незабаром продавцю телефонує «працівник банку» і повідомляє, що на його рахунок надійшов платіж від юридичної особи. Оскільки такі фінансові операції не передбачені регламентом банку, продавця ставлять перед фактом, що картку «заблоковано». А далі стандартна схема – для розблокування пропонують назвати усі реквізити карти.
Фахівці наголошують, що захиститися від такого виду шахрайства допоможуть прості правила:
- обговорювати деталі покупки лише в чаті платформи оголошень. Переходити в інші месенджери небезпечно;
- не переходити за підозрілими гіперпосиланнями;
- не повідомляти даних банківської картки, коди з SMS від мобільного оператора або банку, які надсилаються клієнту для підтвердження платежів;
- якщо виникли сумніви, що з вами говорить справжній працівник банку, варто звернутися до фінансової установи. Для цього потрібно набрати номер гарячої лінії, що вказаний на зворотному боці картки.
Якщо вас ошукали в Інтернеті, повідомляйте про шахрайство до поліції. Це можна зробити телефоном (за номером 102), особисто звернутися до підрозділу поліції за місцем проживання або заповнити форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції.
Відділ комунікації поліції Полтавщини